Minä Birgitta? - Kohtauksia erään naisen pyhästä elämästä

la 12.9. klo 16.00
Kuva tanssiteoksesta: Pyhä Birgitta vanhassa kappelissa

Myyrmäen Virtakirkko

Myyrmäen Virtakirkolla toteutetaan tanssillinen päivä: St. Dance -café, tanssiteos Pyhästä Birgitasta ja Pyhän tanssin workshop. Katso tarkempi aikataulu.

• Klo 16 - 17.20 St. Dance -café avoinna.
  • Klo 17.30 - 18.15 tanssiteos Pyhä Birgitta? - Kohtauksia erään naisen pyhästä elämästä
  • Klo 18.30-19.30 mahdollisuus osallistua Pyhän tanssin workshopiin  ► Lue lisää workshopista.

Pyhä Birgitta? -tanssiteoksen tarina luo kysyvän, raadollisen, mutta myös hellän humoristisen kuvan naisesta, joka ei halunnut asettua yhteen muottiin. Pyhä Birgitta oli monta: tytär, neito, vaimo, äiti, kuninkaankasvattaja, poliittinen vaikuttaja, leski, mystikko ja lopulta pyhimys.

Mutta oliko Birgitta pyhä?

Minä Birgitta? -tanssiteos kulkee Birgitan kanssa koko pitkän matkan pohjolasta Roomaan, vanhuudesta nuoruuteen.

• Koreografia ja tanssi: Tuuli-Maaria Louhensalo-Lindström
  • Koreografia, sekä korrepetitio-ohjaus: Janet Spiegal
  • Musiikki: rekonstruoitua keskiaikaista musiikkia, osia Zbigniew Preisnerin Sielunmessusta.

Tanssiteos on osa VanDance - Tynkätanssit 2020 -tapahtumaa.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Vapaa pääsy.

• Aikuisille Aikuisille

Vantaankosken seurakunta

Diakoniapastori, Virkavapaalla
Vantaankosken seurakunta
Rajatorpantie 8
01600 Vantaa

Diakonia, hiljaisuus ja retriitit, laitosyhteistyö ja sururyhmät.