Kohti hiilineutraalia kirkkoa

Suomen evankelis-luterilaisen kirkon energia- ja ilmastostrategian tavoitteena on, että kirkko on hiilineutraali vuonna 2030.

Vantaan seurakunnat on osana kirkkoa sitoutunut hillitsemään ilmastonmuutosta ja edistämään kestävää elämäntapaa kohti hiilineutraaliutta.

Vantaan seurakuntien ympäristötyötä ohjaavat

► Kirkon energia- ja ilmastostrategia: Hiilineutraali kirkko 2030Linkki avautuu uudessa välilehdessä

► Vantaan seurakuntien ympäristöohjelma 2020-2025

► Kirkon ympäristödiplomi (Vantaan seurakunnilla jo vuodesta 2007 lähtien)

Hiilineutraali kirkko 2030 -logo.

Ympäristödiplomi

Vantaan seurakunnilla on kirkon ympäristödiplomi, joka myönnetään neljäksi vuodeksi kerrallaan. Se on räätälöity seurakuntia varten ja auttaa niitä täyttämään vastuunsa luomakunnasta.

Ympäristödiplomin saamiseksi on täytettävä tietyt kriteerit. Arvioinnin tekee ulkopuolinen arvioija.

Vantaan seurakunnilla nykyinen ympäristödiplomi on voimassa 2020–2025. Vantaalla on ollut ympäristödiplomi jo vuodesta 2007 lähtien.

► Lue lisää kirkon ympäristödiplomistaLinkki avautuu uudessa välilehdessä