Kyrkoherdebolet

Kyrkoherdeboletin metsät käsittävät 22 hehtaaria hajanaisia metsäalueita Ruskeasannan hautausmaan ympäristössä sekä Koivukylänväylän ja Tuusulanväylän liittymän pohjoispuolella Vantaalla.

Kyrkoherdebolet on hyvin kallioista, paikoin kuivahkoa ja karukkokangasta, mutta aluella on myös ruohoinen suo sekä puolukkaturve- ja mustikkaturvekangasta.

Kyrkoherdeboletin puusto on monipuolista. Alueella kasvaa muun muassa mäntyä, kuusta, hieskoivua, harmaaleppää, pajua, raitaa, haapaa ja pihlajaa. Puusto on muutamissa paikoissa ylitiheää tai menossa ylitiheäksi, joten metsässä on paikoin vaikea kulkea.

Kyrkoherdeboletin rajautuu pohjoispuolella Tuusulan kunnan puolella sijaitsevaan peltoon.

Suurin osa alueista sijaitsee Tuusulanväylän ja lentokentän välissä ja kaksi kaistaletta on Tuusulanväylän itäpuolella.

Kyrkoherdeboletin metsäalueen kallioita.

Klikkaa tästä nähdäksesi lisää valokuvia Kyrkoherdeboletin metsistä. Linkki kuvagalleriaan.