Tikkurilan kirkko

Tikkurilan kirkko kuvattuna illalla.

Asematie 12 a, 01300 Vantaa

Tammikuussa 2021 käyttöön vihitty kirkko on Tikkurilan seurakunnan ja ruotsinkielisen Vanda svenska församlingin kotikirkko. Lisäksi siellä toimivat Vantaan seurakuntien hallinto ja yhteinen seurakuntatyö.

Kirkko on suunniteltu palvelemaan yhteisön monenlaisia tarpeita. Kirkkosalin lisäksi rakennuksesta löytyvät kahvila Lauran Kaffila, Pienten paikka perheille, ryhmätiloja, kokous- ja työtiloja, aula sekä sisäpihan kirkkotarha.

Yleisölle avoimet kohtaamisen tilat sijoittuvat ensimmäiseen ja toiseen kerrokseen.

Tikkurilan kirkon omalta nettisivulta www.tikkurilankirkko.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä löydät muun muassa kirkossa olevat tapahtumat. Elämää ja toimintaa kirkossa seurataan myös Tikkurilan taivaan alla -blogissa. Pääset tutustumaan ja liikkumaan kirkkotilaan virtuaalisesti tämän linkin kautta ja katsomaan esittelyvideon tämän YouTube-linkin kautta. Lisää tietoa löytyy Kirkon kolmikielisestä esitteestä ohesta.

Käyttäjien ajatuksia uudesta kirkosta sen valmistuessa: Kirkko ja kaupunki 1/2021

Mediassa kirjoitettua kirkosta myös:

Tältä näyttää Tikkurilan uusi moderni kirkko, joka on puolet pienempi kuin vanha

Katso upeat kuvat - Tikkurilan kirkko on ehdolla arvostetun arkkitehtuuripalkinnon saajaksi Euroopassa

Kuva: Tuomas Uusheimo

Aukiolo, yhteystiedot ja saapuminen

• Kirkko avoinna arkisin ma-pe klo 7.30–21, la klo 9–18 ja su klo 9–18. Lauran kaffilan aukioloajat löydät kahvilan sivulta.  Kirkon aulassa oleva palvelupiste on auki kirkon aukioloaikoina p. 09 8306 223. Kirkon nettisivu: www.tikkurilankirkko.fi Facebook: Tikkurilan kirkko Instagram: @tikkurilankirkko
  • Ristiäisten, häiden ja muiden perhejuhlien varaukset oman kotiseurakunnan kautta. Tikkurilan seurakunnan jäsenet ma–pe 9–14 p. 09 8306 804. Vanda svenskan jäsenet ma–pe 9–13 p. 8306 262. Kirkolliset toimitukset voi varata myös asiointipalvelun kautta.
  • Siunaus- ja muistotilaisuusvaraukset hautausmaan toimistosta ma–pe 9-15 p. 09 8306220. Tikkurilan kirkossa ei toistaiseksi järjestetä siunauksia.

Voit tutustua kirkon varattaviin juhlatiloihin täältä.

Saapuminen - tietyöt rajoittavat kulkua

Tikkurilan kirkkoon saavutaan julkisilla kulkuneuvoilla, polkupyörällä tai kävellen. Parkkipaikkoja löytyy lähialueen julkisilta pysäköintialueilta ja parkkihalleista. Lisää aiheesta tältä sivulta. Kirkon editse kulkeva Asematie on muuttunut kävelykaduksi ja siihen liittyvät tietyöt rajoittavat liikkumista alueella.

Kahvila

Kirkon katutasossa toimii Lauran Kaffila. Katso kahvilan ajantasaiset aukioloajat sen sivuilta tästä.

Lisätietoa kirkosta

Esteetön kulku Esteetön kulku
Induktiosilmukka Induktiosilmukka
Lastenhoitohuone Lastenhoitohuone

pe 26.4. klo 9.00 -13.00

Tikkurilan perhepäivä ja muskarikirkko

Tule perhekpäivään viihtymään ja tapaamaan muita perheitä!
pe 26.4. klo 11.00 -13.00

Hengähdyshetki pienen lapsen vanhemmalle

Mietityttääkö jokin asia? Jännittääkö jaksaminen? Toivotko muutosta? Pohditaan yhdessä!
pe 26.4. klo 18.00 -20.00

Naisten rukouspiiri

Tervetuloa mukaan naisten rukouspiiriin!
pe 26.4. klo 19.00 -20.00

Asematie 12 a, 01300 Vantaa

Kimulta kajahtaa, Sibelius-Akatemian kirkkomusiikin opiskelijoiden konsertti

Tervetuloa taitavien kirkkomusiikin opiskelijoiden monipuoliseen konserttiin. Konsertissa kuullaan laulua ja instrumentaalimusiikkia, mm. uruilla ja jousisoittimilla soitettuna. Vapaa pääsy, käsiohjelma 10 € Maksutavat: Käteinen ja Mobilepay Konsertin tuotto käytetään Kimu ry:n toiminnan hyväksi. Kimu ry on Helsingin Taideyliopiston Sibelius-Akatemian kirkkomusiikin ja urkujen aineryhmän ainejärjestö
la 27.4. klo 14.00 -14.30

Aarne Alligaattori lastenkonsertti

Tässä tulee Aarne, viidakoiden aarre!
la 27.4. klo 15.00 -17.00

Yhteiskristillinen laulu ja rukouspiiri

Tervetuloa mukaan yhteiskristilliseen laulu ja rukouspiiriin !
la 27.4. klo 15.30 -16.00

Aarne Alligaattori lastenkonsertti

Tässä tulee Aarne, viidakoiden aarre!
su 28.4. klo 10.00

Messu suomeksi ja englanniksi - Mass in English and Finnish

The theme of the Sunday is: As a Citizen of Heaven in the world. Jesus says in the Gospel: "I no longer call you servants... I call you friends. This is my command: Love each other. Sunnuntain aiheena on Taivaan kansalaisena maailmassa. Jeesus sanoo evankeliumissa: "En sano teitä enää palvelijoiksi... sanon teitä ystävikseni. Tämän käskyn minä teille annan: rakastakaa toisianne." - Messua ovat toteuttamassa / celebrating: Kristiina Kartano, Sari Hartikka, Samppa Laakso sekä Sirpa Tolppanen.