Piirrettyjä taloja.

Vantaan seurakunnilla on vuokra-asuntoja

Vantaan seurakuntayhtymällä on tarjolla kahdenlaisia vuokra-asuntoja:

1. Vuokra-asuntoja Vantaalla ja Helsingin Lehtisaaressa

2. Asumispalveluiden diakonian vuokra-asunnot

1. Vuokra-asunnot Vantaalla ja Helsingissä

Vantaan seurakunnilla on kaikenkokoisia asuntoja eri puolilla Vantaata sekä muutamia asuntoja Helsingin Lehtisaaressa. Näitä asuntoja vuokrataan normaaleilla vuokrahinnoilla. Luottotiedot tarkistetaan.

Kun haluat vuokrata asunnon,

täytä hakulomake verkossa (linkki avautuu uudessa välilehdessä)Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Puhelimitse emme myönnä asuntoja jonon ohi. Vain kirjalliset hakemukset huomioidaan.

Vuokra-asuntoihin liittyvät tiedustelut:

•    ti, ke ja to klo 9–12, puh. 09 8306 813 tai asuntovuokraus.vantaa@evl.fi
•    Käyntiosoite: Merikotkantie 2, (Liikehuoneisto 1) 01450 Vantaa.
Korona-epidemian aikana asiakkaiden vastaanotto ainoastaan ennalta sovittuna aikana, paikan päällä ei ole muina aikoina asiakaspalvelua.
Voit katsoa Vantaan seurakuntien vapaat asunnot Oikotien sivuilta (Linkki avautuu uudessa välilehdessä).Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Lisätietoa vuokra-asunnon hakemisesta

Asuntohakemus on voimassa 3 kuukautta. Jos haluat jatkaa hakua, sinun on täytettävä uusi hakemus 3 kuukauden välein.

Vuokrasopimus edellyttää kahden kuukauden vuokravakuutta rahana. Luottotiedot tarkistetaan.

Myönnämme asuntoja luottohäiriömerkinnän omaaville henkilöille vain poikkeustapauksissa 6 kuukaudeksi kerrallaan, ja tuolloin vaadimme 2 kuukauden vuokravakuuden lisäksi 1 kuukauden vuokran maksettuna ennen avaimien luovutusta. Emme ota vastaan Kelan tai sosiaalitoimen maksusitoumuksia. Kela myöntää vakuuden rahana niin pyydettäessä.

2. Asumispalveluiden diakonian vuokra-asunnot

Vantaan seurakuntien diakonian asumispalveluilla on 68 vuokrattavaa asuntoa, joista 20 on välivuokrattu Y-säätiöltä. Asuntoja vuokrataan vantaalaisille asunnottomuusuhan alla oleville henkilöille, joilla on taloudellisten, sosiaalisten tai terveydellisten syiden vuoksi vaikeaa saada vuokra-asuntoa muualta. Asukkaiden tulee kuitenkin kyetä itsenäiseen asumiseen ja asumisaikana hakea aktiivisesti asuntoa myös muualta.

Asuntoja on eri puolella Vantaata, ja ne ovat kohtuuhintaisia. Asunnonhakijat valitaan hakemusten perusteella haastatteluun, jos asuntoja on vapaana. Hakemus diakonian vuokra-asuntoihin lähetetään puhelimitse tapahtuneen tiedustelun jälkeen, joten ole ensin yhteydessä erityissosiaaliohjaajaan. Päätökset asukasvalinnoista tehdään asumispalvelujen tiimissä. Vuokrasopimukset ovat pääosin määräaikaisia, jolloin asumisaika on enintään viisi vuotta.

Ota yhteys

Mirka Rotola-Pukkila

Erityissosiaaliohjaaja

mirka.rotola-pukkila@evl.fi

p. 050 5736 354 (parhaiten tavoitettavissa ke klo 13-14)

Asolantie 4, 01400 Vantaa

Kaksi avainta asunnon pohjapiirustuksen päällä.