Rippikoulu muualla

Voit käydä rippikoulun myös muualla kuin Vantaalla. Esimerkiksi erilaiset järjestöt, herätysliikkeet ja lajiliitot järjestävät rippikouluja. Järjestöjen toteuttama rippikoulu on osa kirkon rippikoulutyötä ja sitä tehdään tuomiokapitulin myöntämällä luvalla. Opetus pohjautuu kirkkomme rippikoulusuunnitelmaan (RKS 2017 aukeaa tästä linkistä). Rippikoulu vahvistaa yhteyttä kotiseurakuntaasi ja  siksi rippikouluun kuuluu aina osallistuminen oman kotiseurakunnan toimintaan.

Järjestörippikoululaiset kootaan seurakunnissa useimmiten omaksi rippikouluryhmäkseen, joka kokoontuu keväällä ohjaajan johdolla. Sitä varten ole yhteydessä kotiseurakuntasi rippikouluvastaavaan ja sovi hänen kanssaan tämän seurakuntayhteysjakson toteutumisesta.

Hyvää riparia! Riparin käytyäsi olet lämpimästi tervetullut kotiseurakuntasi isoskoulutukseen!

// ]]>