Välkommen till skriftskolan!

Skriftskolan (eller skriban kort och gott) riktar sig år 2024 till ungdomar födda år 2009 eller tidigare.

Skriftskolan börjar med en första träff inför lägret i december/januari (vinterskriban) eller i mars (sommarskriban), och några samlingar innan lägret som hålls antingen på sportlovet eller på sommaren. Den 6.4 ordnas en gemensam Temadag för alla konfirmander i Dickursby kyrka den 22.4 kl.10-15. Konfirmanderna får dessutom bekanta sig självständigt med församlingens verksamhet genom kyrkobesök i församlingens högmässa och ungdomskvällar och slutligen är det dags för konfirmation.

Under skriftskolan bekantar vi oss med varandra, lär oss känna Gud och så funderar vi på livets stora frågor tillsammans: Varför finns jag? Vem är Gud? Vad är Bibeln för en bok och står där något som berör mig?

Välkommen med!

Sini Aschan