"Minun onneni, minun perheeni.

Otsikon valinta oli helppoa kuin heinänteko. Perhe on paras.

Perhe on muutenkin laaja käsite. Omalla kohdallani ajattelen tietysti omaa ydinperhettäni, vaimoani, lapsiani, omia vanhempiani ja lähisukuani.

Mutta perheellä voi tarkoittaa myös jotain laajempaa tai erilaista yhteisöä. Eihän kaikilla ole tätä mitä minulla on. Voi olla joku muu yhteisö tai jengi, jota kutsuu omaksi perheekseen. Skeittiyhteisö on minulle myös yhdenlainen perhe, joka on vahvasti muokannut minua. Halusin, että sanaparini on helppo ymmärtää. Uskon, että perhe on kuitenkin lähellä monen sydäntä.

En hengaa kirkossa kovin paljon. Joulukirkossa käydään joka vuosi koko perheen voimin kuulemassa Jeesuksen tarinaa. Minulla on myös joitain kummilapsia ja pyrin olemaan läsnä heidän elämissään. Omalla olemuksellani ja hyvällä meiningillä voi varmasti vaikuttaa näihin läheisiin ihmisiin. Veikkaisin myös, että kukaan muu kuin Mikko Kuustonen ei laula “sydän kun auki on...” laulua paremmin kuin minä.

Vaikken ole itse kovin aktiivinen seurakuntalainen, meinaan äänestää seurakuntavaaleissa. Äänestämättä jättäminen on mielestäni aina huonoin ratkaisu, oli kyseessä sitten mitkä tahansa vaalit."

- SAMULI

Samuli