Sosialidemokraattinen seurakuntaväki SDP

Ryhmän yhteyshenkilö

Jouko Lindtman, jouko.lindtman@sdp.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä, p. 040 731 3233

Tikkurilan seurakunta: Markku J Jääskeläinen, jaaskelainen.markku.j@gmail.com, p. 040 515 1094

Ryhmän tausta

SDP

Tunnus/Slogan vaaleissa

Kansankirkko-apuna ahdingossa, tukena elämässä. Kukaan ei saa jäädä yksin ja heikoimmista tulee huolehtia kaikkiin ikäryhmiin nähden. Kaikki ovat kutsuttuja yhdenvertaisina seurakuntalaisina. Kirkon tulee olla aikaamme uudistava liike. Armo kuuluu kaikille.

Tavoitteet

Kansankirkko − apuna ahdingossa, tukena elämässä

Kirkon tulee olla aikaamme uudistava liike sekä yhteiskunnassa että yksittäisten ihmisten mielissä. Kirkon tulee olla tasa-arvoinen vähemmistöjä kohtaan. Armo kuuluu kaikille.

1) Diakonia tukee heikoimpia

2) Yhteisöllisyys rakentaa yhteistä hyvää

3) Lapset, nuoret ja vanhemmuus

4) Ikääntyvä väestö

5) Monimuotoiset jumalanpalvelukset

6) Kestävä kehitys – kestävät kirkot

7) Yhteinen toiminta vahvistaa taloutta

• Kirkollisveroprosentti tulee säilyttää nykyisen suuruisena tulevan valtuustokauden.

► Tutustu kattavammin vaaliohjelmastamme:

Konkreettisia esimerkkejä, mitä ryhmä haluaa Vantaan seurakunnissa edistää seuraavalla nelivuotiskaudella

Seurakuntien auttamistehtävän korostaminen, lapsille ja vanhuksille suunnatun toiminnan tukeminen, talouden sopeuttaminen jäsenmäärän laskuun ja välttämättömien rakennushankkeiden edistäminen.

Viime vaalikaudelta konkreettisia esimerkkejä, mitä asioita ryhmä ajoi/mitä toteutui

Linkki

► www.vantaandemarit.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

► Facebook: Vantaan demarit Linkki avautuu uudessa välilehdessä