Sanasta Elämään

Jarno Tepora, jarno.tepora@helsinki.fi, p. 040 554 2807

Korson seurakunta: Jukka Norvanto, jukka@norvanto.fi

Ryhmän tausta

Sanasta Elämään -ryhmään kuuluvat tavalliset aktiiviset seurakuntalaiset. Mukana on erilaisia ihmisiä eri herätysliikkeistä ja puolueista. Yhteinen asia on toimia seurakuntiemme parhaaksi.

Tunnus/Slogan vaaleissa

Sanan turvassa yhdessä

Tavoitteet

Sanasta Elämään -ryhmä koostuu erilaisista kristityistä. Meitä yhdistää rakkaus kirkkoamme kohtaan ja se, että haluamme jättää tuleville sukupolville kirkon, joka rohkeasti julistaa evankeliumia Jeesuksesta syntien sovittajana ja pitää kiinni Raamatun Sanasta.

Sanasta Elämään -ryhmän periaatteet ovat:

• Raamattu ohjeeksi
  • Seurakunta eläväksi
  • Evankeliumi leviäväksi
  • Ihmiset kohdatuiksi
  • Perhe kestäväksi
  • Rakkaus toimivaksi

Jumalan hyvä sanoma, evankeliumi on kaikkia varten. Seurakunnan tehtävä on välittää evankeliumia ja rakentaa yhteyttä sekä Jumalaan että lähimmäisiin.

Tervetuloa mukaan rakentamaan uskon ja yhteyden seurakuntaa!

Konkreettisia esimerkkejä, mitä ryhmä haluaa Vantaan seurakunnissa edistää seuraavalla nelivuotiskaudella

• Tukea ja edistää kirkon roolia ensisijaisesti hengellisenä yhteisönä.
  • Ylläpitää ja rakentaa yhteyttä Jumalaan ja lähimmäisiin, tukea ja rohkaista kaikissa elämän vaiheissa sekä auttaa vaikeuksissa olevia lähimmäisiä lähellä ja kaukana.
  • Perustaa kirkon ja sen seurakuntien opetuksen ja toiminnan Raamattuun, Jumalan sanaan.
  • Olla rukoileva, evankeliumia julistava ja lähettävä kirkko.
  • Haluamme tavoittaa hyvällä sanomalla, evankeliumilla mahdollisimman monet — myös seurakunnasta vieraantuneet, elämästä syrjäytyneet ja maahanmuuttajat — uskon syntymiseksi ja ihmisten pelastumiseksi.
  • Kantaa vastuuta kansamme ja maailman evankelioinnista ja diakoniasta.
  • Kirkko on kaikkia varten, erityisesti sen tulee huolehtia lapsista, nuorista ja vanhuksista sekä heikommassa asemassa olevista.
  • Tukea perheitä näiden arjessa, kristillistä avioliittoa ja lasten kristillistä kasvatusta.

Viime vaalikaudelta konkreettisia esimerkkejä, mitä asioita ryhmä ajoi/mitä toteutui

• Ennen kaikkea yhdessä muiden kanssa olemme varmistaneet, että seurakunnat ovat voineet toteuttaa palvelutehtäväänsä omassa ympäristössämme.
  • Olemme varmistaneet että eri lähetysjärjestöt ovat saaneet tasapuolisesti tukea toimintaansa ihmisten auttamiseksi lähellä ja kaukana.
  • Seurakuntien talous on pidetty hyvässä kunnossa.

Linkki

a) ryhmän nettisivuille ► http://www.sanastaelamaan.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

b) Facebook-sivulle ► https://www.facebook.com/sanastaelamaan/Linkki avautuu uudessa välilehdessä

// ]]>