Messun päätös

Ylistys

Kaikki hyvä, mitä meillä on, tulee Jumalalta. Siksi seurakunnan ja Jumalan vuoropuhelu päättyy kiitokseen ja ylistykseen. Teemme sen yleensä virren sanoin ja seisomme, sillä osoitamme kunnioitusta Jumalalle. Ylistys on yksi niitä kohtia, joissa konkretisoituu, että messu on juhla. Siinä saa antaa ilon ja innostumisen näkyä!

Herran siunaus

Messun viimeinen sana on Jumalalla: hän siunaa meidät. Pappi lausuu Raamatusta löytyvän Herran siunauksen. Siunaus välittää meille Jumalan hyvyyttä ja huolenpitoa. Emme lähde messusta arkeen yksin, vaan yhdessä Jumalan kanssa.

Ennen varsinaista arkeen paluuta olet lämpimästi tervetullut kirkkokahveille. Vapaaehtoiset tai työntekijät ovat kattaneet kahvia, teetä ja pientä tarjottavaa seurakuntasalin puolelle. Tule mukaan tutustumaan ja nauttimaan yhdessäolosta!